Avelskonferens

SYTS Avelskonferens 27-28 februari 2021

Vår förhoppning var att pandemin skulle gå över, men som det i dags läget är sämre än förut, kommer  konferensen hållas digitalt.


Du som är uppfödare och/ägare till en avelshane och ansluten till SKK, är varmt välkommen.

I mån av plats, är även övriga medlemmar varmt välkomna.

Anmälan görs till sekreterare@syts.se
Ange ditt namn och mail, senast 1 februari 2021.

Inbjudan skickas till dig när din anmälan inkommit.


AGENDA:   
             RAS         
Ska vår målsättning vara att få fler hundar till Hälsoundersökning?
Och hur ska vi i så fall få dom dit?
Hur får vi kontroll på antal avkommor och inavel?

Nya godkända reviderade RAS 2019. Fastställd av Svenska Kennelklubben 2020,
finns nu inlagt på hemsidan att läsa inför kommande avelskonferens.
Rasspecifika avelsstrategier, RAS 2019
SKKs utlåtande ihop med godkännandet av RAS 2020

             SRD
Hur arbetar vi rasen bort från SRD-listan?

             PRA
Varför bör man göra DNA tester på sina avelsdjur?

             Patella
Förekommer på rasen och frågan är hur allvarligt det är?

          … m m … 
Under denna punkt kommer ni få mer information vad som kommer tas upp, i inbjudan. 

Det material vi ska utgå ifrån skickas till dig, senast 14 dagar före konferensen.

Allt för att du ska ha gott om tid att förbereda dig innan mötet startar. Då konferensen är digitalt blir det mer koncentrerat och det blir svårt att följa med, om du läser igenom under mötets gång.

Vår avelskonferens kommer att hanteras via Zoom.
Zoom fungerar via din webbläsare, ett nedladdat program på din dator eller via en app på mobilen.

Före du deltar i ett Zoom-möte är det bra att se till att ljud (mick och högtalare) och bild (webbkamera) fungerar. Du väljer själv om du vill ha kameran på eller ej.

Innan möte kan du testa och träna på att allt fungera samt hur man ändrar inställningarna. Du kan även gå in på testsidan nedan för att säkerställa att  allt är i ordning inför Zoom-mötet:

Zoom testsida: https://arcada.zoom.us/test

ATT DELTA I ZOOM-MÖTET:

  1. Klicka på den länk du fått för Zoom-mötet (via e-post).
  2. Du förs till en webbsida där du kan välja att öppna Zoom i din applikation på datorn eller via webbläsaren.
  3. Testa mikrofon och högtalare.
  4. Vänta på att bli insläpptDelta i Zoom-möten.

Klicka Här för att se en film om hur man gör!